|
|
|
NOVETATS |
LES DESPESES DE GESTIÓ d’acord amb el Reglament General |
|
30-09-2006 |
En diverses ocasions, les companyies que tramiten en nom del Bureau, demanen aclariments sobre l’aplicació i el càlcul de les despeses de gestió dels sinistres inter-bureaux, i per aquest motiu uns en fem un petit recordatori:
Segons les resolucions del Consell de Bureaux, les despeses de gestió corresponent al 15 % que s’aplica sobre el total d’indemnitzacions efectuades a tercers: les despeses materials, les despeses sanitàries, els reembossaments a la Seguretat Social, les baixes de treball, altres indemnitzacions tipus IPP, IPT, Pretium Doloris, etc...
Contràriament, les despeses de defensa (minutes d’advocats i procuradors), les despeses de peritatges (materials i corporals), les factures de grues, etc... no es poden contemplar com a indemnitzacions, i doncs no es computen en el càlcul de les despeses de gestió.
Tot i això, val a dir que les despeses d’advocats i procuradors de la víctima podran ser computades sempre i quan ho hagi decidit un Batlle, o bé és tracti d’un acord extrajudicial acceptat per l’assegurador estranger (assegurador causant).
|
|
|
|
Tornar |
|
|
|
|
|